tisdag 18 november 2008

Äldreglädje :)

Det här programmet måste du se! Limma in adressen:

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/245706

(försökte få in en link men det funka inte)

Det handlar om att äldre vårdbehövande i Norge får komma ut och få lite frisk luft...korna in Norge har lagstadgad rätt till sommarbete, men de äldre har ingen rätt till en mera frigående tillvaro...cafebesök, pickniker, mm mm. Det startar upp lokalavd. i Bodö nu av "Livsglede for eldre" så hoppas dom får det här upp och gå...Det var möte på skolan i dag, och vi var många intresserade. Jag tänker vara med lite grand som ledsagare, inga värv eller så.



Så här såg det ut under Lego League - finalen i Bodö:


Jag fick en liten slinga också :)...men så blev det jättebråttom och glad var Arnt - Johan som räddades av gong - gongen och slapp undan sprayburkarna :)

Jakten på vårt långsmala matsalsbord är över! För vi har enhälligt (jag och A-J) beslutat att vårt sovrum blir matsal och den fd blivande matsalen blir vårt sovrum. Så nu slipper jag fundera över om det ÄNDÅ kommer att kännas trångt att sitta i matsalen FAST vi har ett smalt bord...har nästan slitit ut tumstocken med allt mätande mellan väggar, bordskant - vägg, stolskant - vägg, för att inte tala om virrvarret i mitt huvud!

Så vi har flyttat tvärs over hallen och vad mysigt det blev!

Så här ser vår blivande matsal ut nu:

Återkommer med upprustningsrapporter och annat smått och gott!

Lev väl ;)

Inga kommentarer: